Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

GP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ 2015 - Η FERRARI ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΝΙΚΗ



Το ακατόρθωτο για πολλούς συνέβη και η Ferrari επέστρεψε στις νίκες, κερδίζοντας σήμερα στα ίσια τη Mercedes! Ο Sebastian Vettel ήταν εξαιρετικός και, με μία διαφορετική στρατηγική, ο Seb διατήρησε εξαιρετικά τα ελαστικά του και ουσιαστικά δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο από τους οδηγούς της Mercedes. Η Scuderia είχε να γευτεί τη χαρά της νίκης από το Ισπανικό GP του 2013, σχεδόν 2 χρόνια πριν, και σήμερα απέδειξε ότι η πρόοδος σε σχέση με πέρυσι είναι σπουδαία. Μαζί με τον Vettel στο βάθρο, οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg, ενώ ακολούθησαν οι Kimi Raikkonen, Valtteri Bottas, Felipe Massa, Max Verstappen, Carlos Sainz, Daniil Kvyat και ο 10ος Daniel Ricciardo

Ο αγώνας ήταν καταστροφικός για τη McLaren, διότι είδε τους Fernando Alonso και Jenson Button να εγκαταλείπουν με μηχανικά προβλήματα, ενώ ο Verstappen έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 που καταφέρνει να βαθμολογηθεί. Ας δούμε, όμως, αναλυτικά πώς εξελίχθηκαν οι 56 γύροι του Μαλαισιανού Grand Prix: Ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος, αλλά υπήρχε μόνο μικρή πιθανότητα για βροχή την ώρα του αγώνα. Οι θερμοκρασίες ήταν στους 33°C και 61°C σε αέρα και άσφαλτο, και οι 10 πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν οι Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo, Kvyat, Verstappen, Massa, Bottas, Ericsson και Grosjean. Οι δύο McLaren ξεκίνησαν από τις θέσεις 17 και 18, ενώ ο Will Stevens της Manor δεν πήρε μέρος στον αγώνα, καθώς οι μηχανικοί του δεν κατάφεραν να επιδιορθώσουν το πρόβλημα στο σύστημα καύσιμου που τον ταλαιπωρούσε από το χθες. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton έμεινε μπροστά και ο Rosberg παραλίγο να προσπεράσει τον Vettel, αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Ricciardo έμεινε τρίτος, όμως ο Massa είχε περάσει τον Kvyat για ν’ ανέβει στην 5η θέση. Ο Raikkonen είχε κλατάρισμα στο πίσω αριστερό ελαστικό, μετά από επαφή που είχε με τον Nasr, όσο η McLaren είχαν ανέβει στις θέσεις 14 και 15, με τον Alonso να είναι μπροστά. Raikkonen και Nasr μπήκαν αμέσως στα pits, ενώ λίγο αργότερα, ο Ericsson, βγήκε εκτός στην πρώτη στροφή, κόλλησε στην αμμοπαγίδα κι έτσι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ώστε να γίνει με ασφάλεια η απομάκρυνση της C34. Τα pits πήραν φωτιά: σχεδόν όλοι οδηγοί μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, εκτός από τους Vettel, Hulkenberg, Grosjean, Sainz, Perez, Marhi, Nasr, Raikkonen και Maldonado (οι τρεις τελευταίοι μόλις είχαν βγει στην πίστα). Ο Vettel είχε περάσει στην πρώτη θέση και η 10άδα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν: Vettel, Hulkenberg, Grosjean, Sainz, Perez, Hamilton, Ricciardo, Massa, Rosberg και ο Kvyat. Ο Merhi μπήκε λίγο μετά στα pits, δίνοντας την 13η θέση στον Alonso και την 15η στον Button, ενώ ο Raikkonen ήταν 17ος. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε στο τέλος του 6ου γύρου και ο Rosberg προσπάθησε αμέσως να πάρει την 8η θέση από τον Massa, βλέποντας ότι ο Hamilton είναι 3 θέσεις μπροστά του, στην 6η. Ο Vettel ήταν με άνεση πρώτος, την στιγμή που ο Hamilton προσπέρασε τον Hulkenberg για την 5η θέση. Ο Massa πέρασε τον Perez, όπως έκανε λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, με τον Μεξικανό να χάνει τη θέση του και από τον Verstappen. Kvyat, Bottas και Alonso έγιναν οι επόμενοι που προσπέρασαν τον Perez. Τα σκληρά ελαστικά δε βοηθούσαν τους Hamilton και Rosberg, ωστόσο και οι δύο κατάφεραν να βρεθούν μπροστά από τους Sainz και Massa, αντίστοιχα, έτσι ο Πρωταθλητής βρισκόταν μια ανάσα από τον Grosjean, που σίγουρα δεν έδειχνε να είναι δύσκολος αντίπαλος, όπως απεδείχθη, αφού τον προσπέρασε στις επόμενες στροφές και μόλις ο Hulkenberg τον χώριζε από τον Vettel, με τον οδηγό της Force India να μην αποτελεί εμπόδιο για τον Hamilton, καθώς το προσπέρασμα ήταν εύκολο. Η διαφορά των Vettel και Hamilton βρισκόταν στα 9.9 δευτερόλεπτα στον 11ο γύρο, και η πρώτη 10άδα ήταν σ’ εκείνο το σημείο. Ο Sainz δεχόταν πίεση από τον Ricciardo, όμως ο οδηγός της Red Bull άνοιξε τη γραμμή του στην πρώτη στροφή, χάνοντας τη θέση του από τον Rosberg, που είχε ανέβει στην 6η θέση, έχοντας διαφορά 5 δευτερολέπτων από τον team-mate του. O Rosberg προσπέρασε τον Grosjean και και λίγο αργότερα τον Hulkenberg, ανεβαίνοντας στην 3η θέση, όσο πιο πίσω ο Massa κέρδιζε την 7η θέση από τον Ricciardo. Ο οδηγός της Red Bull έχασε τη θέση του και από τον Bottas, ενώ οι Sainz και Raikkonen έμπαιναν ξανά στα pits, όπως έκαναν λίγο αργότερα οι Hulkenberg και Grosjean για το πρώτο τους pit stop. Στον 17ο γύρο, η 10άδα ήταν Vettel, 8.7(Hamilton), 8.3(Rosberg), 8.8(Massa), 1.3(Bottas), 2.1(Riccciardo), 0.5(Verstappen), 0.7(Kvyat), 5.9(Alonso) και 2.2(Perez). Ο Button πέρασε προσωρινά στην 11η θέση, όμως το πιο σημαντικό ήταν πως είχε έρθει η σειρά του Vettel για να μπει στα pits στο τέλος του γύρο, επιλέγοντας τη μέση γόμα, εν αντιθέσει με τη Mercedes που είχε τα σκληρά ελαστικά. Στα pits και ο Perez, κάτι που έβαλε τον Button στην 10άδα, την ώρα που ο Ricciardo έχασε δύο θέσεις σε μερικά μέτρα, από τους Verstappen και Kvyat. Ο οδηγός της RBR άλλαξε αμέσως ελαστικά, βάζοντας τη μέση, και ο Raikkonen μόλις είχε προσπεράσει τον Button για τη 10άδα, με τη McLaren λέει ρωτά τον Jenson αν μπορεί να μείνει με τα ελαστικά αυτά άλλους 10 γύρους, και τον ίδιο ν’ απαντά πως το πρόβλημα είναι στο εμπρός αριστερά ελαστικό. Εν τω μεταξύ, ο Hamilton μπροστά μπορούσε να ελέγχει τον ρυθμό του και ο τρίτος Vettel πλησίαζε πολύ γρήγορα τον Rosberg και όλα έδειχναν ότι θα έχουμε προσπέρασμα για την 2η θέση. Πιο πίσω, ο Sainz έβγαλε τον Button από τη 10άδα, έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Vettel ανέβηκε 2ος στο τέλος του 21ου γύρου, όσο η McLaren έλεγε στον Alonso ότι έπρεπε να εγκαταλείψει, λόγω μηχανικού προβλήματος στην MP4-30 του Ισπανού. Kvyat και Button μπήκαν σχεδόν αμέσως για pit stop, με τον Ricciardo να χάνει την 10η θέση από τον Verstappen. Ο Hamilton έλεγε πως γλιστρούσε συνεχώς, όπως φαινόταν και από τα χρονόμετρα. Ο Vettel πέρασε μπροστά στο τέλος του 25ου γύρου και ο Hamilton έβαλε τη μέση γόμα, πέφτοντας στην 3η θέση, 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rosberg. Οι Massa και Bottas μόλις είχαν μπει στα pits, ενώ το «τρενάκι» Hulkenberg, Ricciardo και Kvyat κρατούσε καλά. Η Red Bull λέει στον Ricciardo ότι έχει ζημιά στην εμπρός αεροτομή και ν’ αφήσει τον Kvyat να περάσει. Ο Αυστραλός το έκανε, ωστόσο ο Kvyat, μετά από μπλοκάρισμα και άνοιγμα της γραμμής από τον Hulkenberg, πέρασε και τον οδηγό της Force India, όταν στη συνέχεια ο Hulkeberg χτύπησε από το πλάι τον Kvyat, στην είσοδο της 2ης στροφής. Ο Rosberg μπήκε στα pits και παραδόξως βγήκε με τη σκληρή και όχι με τη μέση γόμα. Στον 28ο γύρο, ο Ricciardo πέρασε τον Hulkenberg για την 9η θέση, την ώρα που τα Mercedes μείωναν σημαντικά τη διαφορά από τα δύο Ferrari. Ο Rosberg πέρασε τον Raikkonen ανεβαίνοντας τρίτος, με τη διαφορά των Vettel και Hamilton να είναι στα 21 δευτερόλεπτα. Ο Button έλεγε στη McLaren ότι τελικά μπορούν να πλησιάσουν μονοθέσια, ενώ από τις θέσεις 10 μέχρι και 13 είχαμε ένα ενδιαφέρον «τρενάκι» που του αποτελούσαν οι Hulkenberg, Perez, Kvyat και Grosjean. O Kvyat πέρασε στην 10η θέση και μάλιστα είχαμε επαφή λίγο αργότερα, μεταξύ των Perez και Grosjean. Ο Perez μπήκε στην εσωτερική του Grosjean, χτυπώντας τον και οδηγώντας τον σε τετ-α-κε. Ο Hamilton μείωνε τη διαφορά με ρυθμό 1 δευτερολέπτου στον γύρο και η Mercedes τού έλεγε ότι μπορεί να κερδίσει. Τα λόγια προς τον Rosberg ήταν ότι μπορούσε να τερματίσει στην 2η θέση, όμως θα πρέπει να προσπεράσει τον Seb στο τέλος του αγώνα. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Perez, όσο ο Sainz άλλαζε ελαστικά. Ο Bottas πίεζε σκληρά τον Verstappen για την 6η θέση καταφέρνοντας να το προσπεράσει. Ο Hamilton είχε μειώσει τη διαφορά στα 15 δευτερόλεπτα, στον 35ο γύρο, τη στιγμή που ο Raikkonen μπήκε στα pits για το τελευταίο του pit stop, βάζοντας τα σκληρά, κάτι που έκανε αμέσως μετά ο Ricciardo. Και πάλι «τρενάκι» για την είσοδο στη 10άδα, αυτή τη φορά από τους Perez, Button και Ricciardo, όπως οι δύο πρώτοι μπήκαν μαζί στα pits. Η Force India καθυστέρησε σημαντικά και ο «Jens» παρέμεινε άνετα μπροστά από τον Perez. Το πιο σημαντικό ήταν πως είχε έρθει η στιγμή για να βάλει ο Vettel τα σκληρά ελαστικά, όπως κι έκανε σ’ ένα γρήγορο αλλά όχι τέλειο pit stop. Ο Seb βγήκε ακριβώς μπροστά από τον Rosberg και ο Hamilton, έχοντας τελειώσει τα ελαστικά του, έβαλε το τελευταίο του σετ, ωστόσο διάλεξε τη σκληρή γόμα, υπό τον φόβο ότι η μέση γόμα δε θ’ αντέξει. Σκληρή γόμα και για τον Massa που μπήκε αμέσως μετά. Πλέον, ο Hamilton ήταν 14.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel και 11 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rosberg. Η Mercedes τού εξηγούσε γιατί η σκληρή γόμα ήταν η πιο κατάλληλη, αν και στη συνέχεια, ο Paddy Lowe τον ρώτησε αν ήθελε να σταματήσει ξανά και τον Hamilton να λέει ότι η συνεννόησή στους δεν ήταν η καλύτερη. Ο Rosberg μπήκε για τη μέση γόμα, όσο ο Button έχανε δύναμη. Η Mercedes έλεγε στον Hamilton ότι έπρεπε να κρατήσει τον ρυθμό που έχει, με τον ίδιο ν’ απαντά εκνευρισμένος ότι δεν ήθελε να του μιλούν ενώ ήταν σε στροφές. Η McLaren γνώρισε τελικών και τη δεύτερη εγκατάλειψη σήμερα, ενώ ο Vettel ήθελε μπλε σημαίες διότι είχε μπροστά του τους Hulkenberg και Grosjean, οι οποίοι μάχονταν για την 11η θέση. Ο Γερμανός σίγουρα έχασε κάποιο χρόνο πίσω τους. O Hamilton έπρεπε να κινηθεί στο 1:42.7 σύμφωνα με τη Mercedes για να φτάσει τον Vettel, έναν ρυθμό που είχε ο Rosberg με τη μέση γόμα, δείχνοντας ότι μάλλον η επιλογή ελαστικών δεν ήταν σωστή, αλλά η Merc το δικαιολόγησε αυτό λέγοντας πως δεν είχαν τόσο φρέσκη μέση γόμα για τον Lewis. 10 γύρους από το τέλος, ο Vettel κρατούσε τη διαφορά πάνω από τα 11 δευτερόλεπτα και όλα έδειχναν ότι η νίκη δεν πρόκειται να φύγει από τα χέρια του Γερμανού. Μάχη για την 7η θέση ανάμεσα στους Sainz και Verstappen, ο οποίος τελικά πέρασε μπροστά από τον team-mate του. Ενδοοικογενειακή μάχη για τη Williams, και τη Red Bull. Ο Bottas πίεζε τον Massa για την 5η θέση, ενώ μικρότερη ήταν η πίεση του Ricciardo στον Kvyat για την 9η θέση, με τη δική τους μάχη να έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί χωρίς ν’ αλλάξει κάτι στις δύο τελευταίες θέσεις της 10άδα. Εντελώς διαφορετικά τα πράγματα για τη Williams: ο Bottas δε σταματούσε να πιέζει και τελικά πέρασε στην 5η θέση. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας, η οποία χάρισε μια τεράστια νίκη στη Ferrari και τον Vettel.

Δεν υπάρχουν σχόλια: